1. Allmänna villkor

Alla beställningar som görs är bindande. Priserna är inklusive moms. Vi reserverar oss för ev. fel i pris och texter. Alla bussar är rökfria. Våra bussar är ej rullstolsanpassade, då de ej har lågentré.

2. Hur bokar jag en biljett?

För att boka din biljett med oss kan du använda dig av startsidan här.

Om du föredrar så kan du kontakta oss på telefon så hjälper vi dig att skapa en bokning. 

Våra biljetter säljs som grund utan avbokningsskydd för att resan ska bli så prisvärd som möjligt.

Vi erbjuder avbokningsskydd till dig som är osäker på din resa. Läs mer under stycket Hur avbokar jag min resa?.

Efter bokning får du en bekräftelse via e-post och/eller SMS beroende på vilka kontaktsätt du fyllt i när du gjorde din bokning. Kontakta oss om bekräftelsen uteblir. Bokningsnumret som du får i bekräftelsen kan uppges vid eventuell ombokning eller avbokning av resan. Vi använder oss inte av biljetter. Du behöver bara uppge ditt namn för chauffören så prickar han av dig på passagerarlistan.

Det åligger resenären att kontrollera att uppgifterna i orderbekräftelsen stämmer överens med den sträcka, tid och datum som beställts och att ta kontakt med oss snarast möjligt om något skulle vara fel. Du ansvarar även för att vi kan nå dig på det telefonnummer eller e-postadress du anger vid bokningen.

3. Finns det några bagageregler?

Man får ta med högst en väska i bagageutrymmet utan extra kostnad. Bagaget får inte väga mer än 23 kg och ska vara märkt med namn, adress och telefonnummer. Du får även ha med dig ett mindre handbagage inne i bussen. Vänligen observera att Connect Bus/Marstrand Express inte tar ansvar för värdeföremål eller kontanter som förvaras i bussens lastutrymme då bagaget förvaras i ett utrymme som chaufför inte alltid har full uppsikt över. Givetvis får du som reser med barnvagn eller rollator/rullstol ta med dessa kostnadsfritt i bussens bagageutrymme. Av säkerhetsskäl får inget bagage placeras i bussens mittgång eller vid några utgångar.

Skrymmande gods eller cykel kan tas med i mån av plats och en avgift av 50kr. Kontakta kundtjänsten innan för att verifiera att det finns tillräckligt med bagageutrymme på just din avgång. Med reservation att chauffören bär det yttersta ansvaret och kan neka gods som inte får plats eller kan transporteras på ett säkert sätt.

Resenärer får inte ta med bagage som är av farlig beskaffenhet eller som kan orsaka avsevärd olägenhet, såsom explosiva och brandfarliga föremål och vätskor samt giftiga, smittbärande och frätande ämnen samt vapen. Ömtåligt bagage ska vara väl emballerat.

Connect Bus/Marstrand Express ansvarar ej för skadat, förkommet eller stulet bagage. Vi hänvisar till resenärens egen försäkring. Undantaget då Connect Bus/Marstrand Express har agerat med grov vårdslöshet eller uppsåt samt i händelse av olycka. Passagerare har, i enlighet med tillämplig lag, rätt till ersättning för bagage som skadats eller förlorats på grund av olyckor som inträffar till följd av användning av bussen. Om bagage förkommer eller glöms kvar, vänligen kontakta Connect Bus per e-post på bagage@connectbus.se. Denna adress går till våra depåansvariga som återkommer till er så fort som möjligt.

4. Sällskapsdjur

Det är tillåtet att ta med ta med djur på bussen, dessa ska vara i koppel, bur eller väska. Vid medtagande av pälsdjur på bussen, vänligen sitt långt bak i bussen till hänsyn av andra passagerare. 

5. *Fri ombokning!

Som resenär med Marstrand Express har du rätt till en (1) gratis ombokning på din resa. Detta gäller förutsatt att din nya resa har ett motsvarande eller lägre pris. Vid ett högre pris debiteras mellanskillnad. Ombokningen expedieras genom telefon och ska vara oss tillhanda senast två timmar innan avgång. Den fria ombokningen kan enbart nyttjas en gång per betald resa och vill du göra ytterligare ombokning utöver denna är du tvungen att göra en ny bokning till ordinarie pris.

6. Hur avbokar jag min resa?

För att avboka din resa med oss klickar du på 'Avboka' högst upp på sidan. För att få pengar tillbaka från din bokning måste du ha valt till ett avbokningsskydd. Med detta skydd återbetalas hela det ordinarie biljettpriset men inte avbokningstillägget. Observera att för att avbokningsskyddet ska gälla måste avbokningen ske senast två (2) timmar innan avresa. Det går också bra att kontakta oss via telefon så hjälper vi dig med din avbokning.

7. Betalningsalternativ via telefon

Vi hjälper dig gärna med din bokning på telefonnummer 073-519 66 01. Telefontiderna är vardagar 08:00-16:00. Lovdagar och helger: Stängt.

Betalningsalternativen som erbjuds vid telefonbokning är att betala vid ombordstigning med Bankkort, Swish eller Kontanter.

8. Betalningsalternativ ombord: Kortbetalning

Du kan välja att betala med Bankkort, Swish eller Kontanter på bussen.

Kortbetalning ombord görs direkt till chauffören, då använder vi iZettle-kortbetalning. Det fungerar som att handla i vilken fysisk butik som helst, kortet förs in i läsaren och koden skrivs in. Kvitto får du naturligtvis.

9. Integritetspolicy

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter här.